lördag 14 maj 2011

Vilken vecka!

Har varit en körig vecka. Inte så mycket för kroppen men mer för hjärnan. Var helt slut när jag kom hem igår efter jobbet. Har behövt sätta mig in i hur det fungerar med diabetes och eftersom jag blir som jag blir när något nytt dyker upp har det upptagit mycket av min tankeverksamhet. Det är ju dock väldigt intressant med t ex kosten som jag är ganska intresserad av redan. Tallriksmodellen är ju egentligen fantastisk. Om man bara kunde få sig själv till att äta mer på det sätt som diabetiker ska göra. Måste bara få in i mitt huvud vad som innehåller kolhydrater och om de är snabba eller långsamma, vad som innehåller protein, vad som innehåller fibrer och framförallt hur man får en balanserad måltid med lika delar av varje. Det går inte jättebra men jag får se tiden an antar jag. Kan ju faktiskt hjälpa hemmavid också. Så idag blir det lax till middag (protein), potatis (snabb kolhydrat), lättkokta rotfrukter och broccoli ( ska vara tuggmotstånd, långsamma kolhydrater?, fibrer) . Nåja, hoppas det smakar bra i alla fall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar