tisdag 7 juni 2011

Mamma

Fick igår höra något som verkligen har fått mig att tänka om..å skämmas. Vi satt och pratade om hur jobbigt det kan vara när man hör ordet mamma hela tiden i varje mening när man pratar med sina barn. Å de som känner mig vet att jag ibland blir superstressad av att höra mamma, mamma, mamma hela tiden. Jag älskar när vi pratar, barnen och jag, å de berättar underbara saker så det är inte det utan bara det här att säga mamma varje mening fast det kanske bara är vi där. Men igår fick jag mig en rejäl tankeställare och den kommer nog för alltid sitta kvar hos mig och jag ska verkligen anstränga min kropp att lära sig att inte bli stressad av ordet mamma.
En tjej berättade att hon hade jobbat som personlig assistent åt en flicka som hade råkat ut för en bilolycka och var delvis förlamad och pratade inte. Den här flickans mamma berättade att hon tänkte mycket på alla de gånger dottern sagt mamma och hur hon ibland tyckte det var jobbigt på samma sätt som jag har tyckt. Efter olyckan har hon tänkt om och önskade att hon tagit tillvara på de gånger hon hört sin dotter säga mamma och hon önskade idag inget högre än att få höra det igen...
Livet kan snabbt förändras och tänk att en sån liten sak faktiskt kan göra allt. Jag lovar att jag aldrig ska säga - Säg inte mamma en gång till!!!. Istället vara stolt och njuta av att vara en viktig person i mina barns liv.

1 kommentar:

  1. Ja du gumman det kan ibland behövas att man får en tankeställare. Som att du bor långt ifrån mig och att jag inte träffar dig så ofta, men vill på något sätt att du ska veta hur mycket jag älskar dig. Vill säga det igen och igen och igen..<3

    SvaraRadera