söndag 4 augusti 2013

Lite konstig dag.

Vaknade 05.45 av en åskknall. Hörde att det började småregna. Hade igårkväll ingen tanke på att det kunde regna under natten så alla dynor och handdukar låg kvar ute. Vi sov i farmor och farfars hus inatt så jag kände att det var ju bara att gå upp och hoppas att inte allt var genomblött. Så vid 06.00 var jag ute i nattlinne och regnjacka och samlade ihop alla dynor, cykelhjälm, handdukar, badkläder och skor som blivit kvar. Ner till bryggan och lyfte upp två stolar i rotting som helst inte ska stå ute. Jag hann i alla fall innan allt blev genomsurt. Först tänkte jag inte gå och lägga mig igen men vad fasen...det är semester och det regnar! Kröp ner igen och somna om till åtta. Då var det sol! Vid nio var det klarblå himmel och jättevarmt så det blev brygghäng. Efter lunch kom lite moln men det var lite skönt för det var väldigt varmt när solen kom fram. Nu sitter jag här i kvällssolen och läser min sjätte bok denna sommar. Ska nog ta in dynorna ikväll ifall att....

1 kommentar:

  1. Är du uppe och springer på nätterna? Hahaha. Tur att vädret kan ändra sig snabbt. Regn på natten, sol på dagen. Precis så vi vill ha det. Puss gumman♥

    SvaraRadera